هفت مخالف مسلح به قتل رسيد و سه تن ديگر زخمی شد
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

هفت مخالف مسلح به قتل رسيد و سه تن ديگر زخمی شد

شهرفراه (پژواک،١٣حمل٩١): در نتيجۀ درگيرى نيروهاى پولیس با طالبان در ولسوالی خاک سفید ولایت فراه، ٧ مخالف مسلح دولت به قتل رسید و یک پولیس و٣طالب دیگر، مجروح گرديد.

نقیب الله فراهی سخنگوی والی فراه، امروز(١٣حمل) به پژواک گفت که شب گذشته، طالبان  با کمین پولیس محلی در قریه های خوست و جیحۀ ولسوالی خاک سفید مواجه شدند.

فراهی علاوه  کرد که طبق راپور مسوولین محلی، در اين درگيرى ده طالب کشته و مجروح گرديد.

وى از جراحت يک پوليس محلى در اين برخورد نيز خبر داد.

مل پاسوال شمس الرحمن زاهد قوماندان امنیۀ فراه، با تأیید این خبر گفت که در حادثۀ مذکور، به پولیس و مردم محل آسیبی نرسیده است.

در عین حال، عبدالجبار شایق رییس صحت عامۀ ولایت فراه، به پژواک گفت که اجساد  ٦طالب با یک پولیس محلی که از ناحیۀ دست مجروح شده، از ولسوالی خاک سفید، به شفاخانۀ ولایتی فراه انتقال داده شده است.

طالبان مسلح، تا کنون در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

طالبان مذکور، درحالی در ولایت فراه کشته و زخمی شدند که دو روز قبل نيز در نتیجۀ درگیری محافظین کاروان اکمالاتی آیساف و پولیس با طالبان در ولسوالی گلستان فراه، ٣٠  طالب و٥ محافظ کاروان به قتل رسيد، ١٢ نفر از طرفین زخم برداشت و٢ طالب دستگیر شد.

به گفتۀ عبدالرؤف احمدی مسوول مطبوعاتی پولیس زون غرب، حادثۀ یادشده زمانی در منطقۀ توت ولسوالی گلستان رخ داد، که کاروان اکمالاتی نیروهای آیساف، به سمت شورابک ولایت هلمند روان بود.

قاری یوسف احمدى سخنگوی طالبان، با تاييد کشته و زخمی شدن ١٦طالب درآن حادثه، ادعا نمود که افراد این گروه، ٤٠ سرباز اردو را به شمول یک قوماندان آنها، به قتل رسانده و برعلاوۀ زخمی کردن ١٠ سر باز دیگر، ٦ موتر را نیز طعمۀ حریق کرده اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب